Før avtalen formelt blir en realitet må den godkjennes av klubben, noe som etter planene skal skje søndag 3.april. Dette melder blant andre den spanske avisen Sport.

Barcelona har ikke offentliggjort de økonomiske betingelsene for avtalen som trer i kraft sesongen 2022/23, men Sport skriver imidlertid at de kan avsløre de eksakte summene.

Draktreklame

Avtalen mellom Barcelona og Spotify kan deles inn i flere deler. Den første er draktreklame, som innebærer at Spotify-logoen skal figurere på Barcelonas drakter de neste fire årene. Per år skal avtalen være verdt 556 millioner kroner, i tillegg til at andre variabler kan føre summen opp til over 580 millioner kroner. Over fire år tilsvarer dette i overkant av 2,3 milliarder kroner.

Barcelona vil også motta 48 millioner kroner per år for reklame på sitt treningstøy. Denne avtalen løper over tre år, med en samlet verdi på 144 millioner kroner.

Spotify Camp Nou

Barcelonas stadion Camp Nou skal etter planen endre navn til Spotify Camp Nou inn mot 2022/23-sesongen. I fire år, samtidig som stadion skal bygges om, vil Barcelona motta 48 millioner kroner årlig - totalt 192 millioner, for at stadion skal hete Spotify Camp Nou. De påfølgende åtte årene vil summen øke til 193,4 millioner året - totalt 1,547 milliarder kroner.

Det betyr at Barcelona vil motta 1,7 milliarder kroner for at deres stadion skal hete Spotify Camp Nou de neste tolv årene.

Om en inkluderer alle disse avtalene vil Barcelonas sponsoravtale med Spotify generere rundt 4,2 milliarder kroner til klubben, over en periode på tolv år.