Gå til sidens hovedinnhold

Chelsea vil bli større enn United

Premier League-laget Chelsea vil bli et merkenavn på lik linje med Manchester United.

London-klubben ansatte Uniteds tidligere direktør Peter Kenyon for å utvikle Chelsea til et globalt kjent merkenavn på lik linje med Manchester United. Kenyon har tidligere klart å gjøre Umbro og Manchester United til internasjonalt kjente merkenavn.

Høy avkastning
- Manchester United er et kjent merke over hele verden, og vi tror at vi kan gjøre det samme i Chelsea, sier styreformann Bruce Buck i Chelseas moderselskap, Chelsea Village, til Chelsea TV.

- Hvis Manchester United ble solgt i dag, skulle avkastningen bli mellom 500 og 700 millioner pund (6,3 – 8,9 milliarder kroner), avhengig av hvordan aksjemarkedet utvikler seg. Det er dette vi vil oppnå, sier Buck.

Nyter stor tillit
Buck understreker også at Chelsea skal drives så kostnadseffektivt som mulig, til tross for kapitalen som klubbens eier Roman Abramovitsj har sprøytet inn i klubben. Buck har likevel stor tillit til Kenyon som direktør i klubben.

- I Peter (Kenyon) har vi virkelig funnet en person som kan ta markedsføringen (av klubben) til neste nivå. Han kommer til å gjøre ting man sjelden ser innen markedsføring innen idrett på denne siden av Atlanterhavet, sier Buck.

Reklame

Ny bok: Husker du disse to idiotene?