RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Rekdal blir bare patetisk

Foto: Egil Sande/Mediehuset Nettavisen
Sist oppdatert:
Ekspert har ikke mye til overs for medieboikotten til Kjetil Rekdal.

Etter kampen mot Molde valgte Aalesund-trener Kjetil Rekdal ta en mediepause på ubestemt tid.

Grunnen til boikotten skal hovedsaklig være at Aalesund-treneren mener norsk rikspresse den siste tiden har vært urettferdige i fremstillingen av ham.

- Han opplever at det meste av det han sier blir vridd og vrengt på i negativ forstand. Han trenger å komme til hektene igjen etter alt kjøret i det siste, sier AaFKs daglige leder, Henrik Hoff, til TV 2.

Det har imidlertid blitt spekulert i en litt alternativ begrunnelse for boikotten.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

- Kler ikke rollen som sutrekopp
Det er ikke ofte fotballtrenere tar seg en mediepause, og omdømmeekspert Haakon B. Schrøder mener boikotten er grunnløs.

- Mediepausen er tydeligvis et utslag av irritasjon mot TV2, og det hele virker både kunstig og malplassert. Norsk presse har ikke fortjent å bli kollektivt straffet, og Rekdal vet bedre enn de fleste hvordan mediegamet fungerer, sier Schrøder til NA24.

Omdømmeeksperten mener imidlertid Rekdal, med sin uredigerte entusiasme, er en av de største profilene i norsk fotball.

- Han kler ikke rollen som sutrekopp, og han bør snarest mulig riste av seg surmulingen og heller dyrke rollen som en av de mest fargerike trenerne gjennom tidene, uttaler Schrøder.

- Rekdal er på sitt beste når han er glad, forbanna og viser de sterke følelsene. Som surmuler blir han bare patetisk, legger han til.

- Bør tvangssendes tilbake
Kjetil Rekdal er en av de største trekkplasterne Aalesund som fotballklubb har. Man kan derfor spørre seg om klubbens sponsorer vil reagere når deres merkevare blir mindre synlig på grunn av boikotten.

- På kort sikt har ikke sponsorene noe å bekymre seg over. På lang sikt er det kanskje litt mer betenkelig. Kjetil Rekdal er den største merkevaren både på og utenfor banen i Ålesund, sier Haakon B. Schrøder.

Omdømmeeksperten er generelt motstandere av kjendiser som skal ha en såkalt mediepause. Schrøder mener det er bare de færreste som får anledning til å bruke nasjonale medier som mikrofoner, og det er en posisjon som gir langt flere muligheter enn begrensninger.

- Det ligger dessuten en kraftig arroganse i det å boikotte media når man driver med noe så uviktig som fotball, sier Schrøder, før han kommer med en oppfordring til Aalesunds klubbledelse.

- Sirkusdirektøren i Aalesund bør snarest mulig tvangssende Rekdal inn i manesjen igjen. Det er dette sirkuslivet han er skapt for, uttaler Schrøder.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere