RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Ser ut som en gnoms uthus

Foto: Everton
Evertons nye logo skaper rabalder.

- Så rart. Everton har byttet logo fra det som så ut som et mystisk trylleslott til noe som ligner en gnoms uthus.

Slik beskriver fotballjournalist Iain Macintosh Evertons nye klubbemblem, og Macintosh er ikke alene om å riste på hodet.

- Unnskyld!
Everton-fansen fikk nemlig designet i halsen sporenstreks da klubben offentliggjorde det lørdag. Ikke bare er designet annerledes, klubben valgte også å fjerne mottoet «nil satis nisi optimum» fra logoen, noe som betyr «kun det beste er godt nok».

Fansen startet derfor umiddelbart en kampanje for å tvinge klubben til å gå tilbake til det gamle.

Tirsdag hadde over 22.000 fans skrevet under på et opprop om å vrake det nye emblemet. Klagingen ble så overveldende at klubben ikke fant andre løsninger enn å legge seg helt flate.

- Det har vært en slitsom helg for mange «Evertonians», og dere har utvilsomt snakket klart og tydelig. Vi har lyttet. Flere møter har vært gjennomført, og vi har kommet frem til en avgjørelse. En avgjørelse som starter med en beklagelse. Unnskyld!

- Lar fansen bestemme
Slik starter Everton pressmeldingen som ble publisert tirsdag ettermiddag. Der lover Everton å vrake det nye designet, men det er bare ett problem. På grunn av tidsbegrensninger fra klubbens utstyrsleverandør blir emblemet tatt i bruk i 2013/2014-sesongen.

- Men fansen skal få ta del i hvordan vi representerer klubben på gensere, på Goodison Park og i media rundt om i verden, forteller Everton-direktør Robert Elstone.

Han lover imidlertid at klubben skal utarbeide flere forslag til ny klobblogo, og foran 2014/2015-sesongen skal fansen få stemme over hvilket de liker best. Dermed blir det en kort karriere for «uthuset» som nå skal være klubbens ansikt utad i én sesong.

- Evertonians kommer til å få siste ord, lover Elstone.

De burde vel kanskje fått første ord, også.

KONKURRANSE: Vil du vinne en New York Rangers-drakt signert av Mats Zuccarello Aasen? Alt du trenger å gjøre for å vinne, er å sende en mail med navn og adresse til konkurranse@nettavisen.no. Merk mailen med «Zuccarello». Konkurransen stenger 01. juli.

P.S: For å vinne må man være medlem av Nettavisen-sportens Facebook-gruppe. Trykk «like» for å bli medlem, hvis du ikke allerede har gjort det. Lykke til!

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere