RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(FOTO: AP PHOTO/SCANPIX)

Barca betaler for draktreklamen

Sist oppdatert:
Barcelona bryter sitt selvpålagte reklameforbud og betaler for å ha Unicef på drakten.

Katalanerne har aldri spilt med draktsponsor i sin 107-årige historie, men nå skal en noe spesiell skjortereklame være på plass.

En talsmann for Barcelona forteller sportsavisen Mundo Deportivo at man er i ferd med å bli enige med FNs barnefond, Unicef, og at avtalen kan være signert i løpet av et par uker. Presentasjon av kontrakten vil antakeligvis skje under klubbens USA-turné i begynnelsen av august, og det er ventet at FN-generalsekretær Kofi Annan stiller til signering.

Barcelona-president Joan Laparto sa nylig at katalanerne ikke ville ha en kommersiell sponsor på drakten, og at man heller vil bruke draktbrystet på å fronte et humanitært budskap.

Ifølge SportBusiness og spanske Sport kommer Barcelona til å betale Unicef 0,7 prosent av inntektene sine for å bære organisasjonens logo. Den spanske Champions League-vinneren har et budsjett for kommende sesong på minst 2,2 milliarder kroner, og avtalen strekker seg over ett år.

Tidligere har klubben forhandlet med OL-arrangør Kina og det østerrikske bettingselskapet BetandWin, og det er anslått at ett år på Barca-brystet er verdt mellom 160 og 200 millioner kroner.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere