Barca sier tja til 811 mill.

Foto: (AFP/Scanpix)

Barcelona vurderer å selge toppfotballens siste blanke trøyebryst.

15.02.06 13:42

Aldri har det katalanske storlaget latt en sponsor prege den blå og røde trøyen.

Men nå fristes Barcelona av ivrige sponsorer. I fjor sommer forhandlet man lenge med arrangøren av Beijing-OL, og nå er nettspill-selskapet betandwin.com på banen.

Ifølge den spanske sportsavisen Sport tilbyr betandwin.com 100 millioner euro (811 millioner kroner) for en femårsavtale. Men Barcelona-president Joan Laporta er lunken.

Reklame for nettspill er juridisk sett i grenseland i Spania, men i Katalonia er dette lov. Løsningen kan bli at Barcelona kun spiller med betandwin.com på draktene på hjemmebane. Men både Laporta og medlemmene er i tvil om Barcelona skal reklamere for nettspill. Av moralske årsaker.

Ifølge avisen AS skal dessuten et kinesisk selskap sagt seg villig til å gi 95 millioner kroner i året for det attraktive trøyebrystet. Men Barca krever 213 millioner fra kineserne, skriver AS. Samtidig melder engelske Times at elektronikkgiganten Samsung er klar til å putte 178 årlige millioner på bordet for å sikre seg reklame på Barca-stjernenes brystkasser.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.