Lukrativ avtale på plass for NFF

EN NY BRIKKE PÅ PLASS: Yngve Hallén og Norges Fotballforbund kan glede seg over et forlenget samarbeid med en viktig sponsor.

EN NY BRIKKE PÅ PLASS: Yngve Hallén og Norges Fotballforbund kan glede seg over et forlenget samarbeid med en viktig sponsor. Foto: Audun Braastad (NTB scanpix)

Norges Fotballforbund kan juble over nok en sponsoravtale.

Statoil fortsetter som hovedsamarbeidspartner for spillerutvikling.

Den forrige avtalen gjorde at antallet aldersbestemte landskamper ble økt fra 70 til 100 i året.

– Det er avgjørende at våre beste unge spillere får spilt mange landskamper for å se hvor lista ligger internasjonalt, og vi begynner nå å se resultatene av denne satsingen. Det er også viktig at vi får fulgt opp spillerne innenfor de ulike rollene og synliggjøre kravene knyttet til dem. Vi skal hente erfaringer og referanser internasjonalt og kvalitetssikre bedre at de blir med hjem til hverdagen, der utviklingen faktisk skjer, sier utviklingssjef Stig Inge Bjørnebye i NFF.

Nylig forlenget Norsk Tipping avtalen med NFF, som gjør at eliteserien fortsatt skal gå under sponsornavnet «Tippeligaen».

Totalt har avtalene, etter det NTB kjenner til, en verdi på godt over 100 millioner kroner.

Avtalen med Statoil er treårig, mens Norsk Tipping er inne i to år.

Fotballforbundet håper også å lande en avtale for 1. divisjon når det gjelder navnerettigheter. Der er NFF kommet i sluttfasen. (©NTB)


Cissokho forlater Liverpool- Det blir rift om den jobben- Hva er vitsen med å si at man skal kjempe i toppen?Dette er Manchester-fansens hatobjekter

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.