RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Massiv interesse for Allsvenskan

Sist oppdatert:
Interessen gløder som aldri før i svensk fotball. Før helgens premiere i Allsvenskan, kan de forskjellige klubbene melde om at sesongkortene har solgt unna som varmt hvetebrød.

Svensk fotball er i vinden for tiden. Proffene gjør det bra i utlandet, landslaget gjør det bra - og publikum strømmer til arenaene i Allsvenskan som aldri før.

Det svenske fotballforbundet har de siste årene gjort flere grep for å trekke publikum til de ulike arenaene. Blant annet har storskjerm blitt obligatorisk i toppdivisjonen, og kampene er blitt promotert i media i enda større grad enn tidligere.

Denne sesongen ser det ut til at publikum kommer til å knuse alle tidligere rekorder i Allsvenskan - i hvert fall om en skal se på antall solgte sesongkort hos de forskjellige lagene før seriestarten.

Malmö FF har blant annet alene solgt unna 12.400 sesongkort, noe som er nesten dobbelt så mange solgte i forhold til fjoråret.

Her er oversikten over antall solgte sesongkort i Allsvenskan:

Gullfavoritt Malmö topper statistikken. Antall solgte sesongkort ifjor i parantes.

1) Malmö FF 12 400 (6 500).
2) Hammarby 9 000 (8 300).
3) AIK 7 950 (9 200).
4) Djurgården 7 450 (8 000).
5) Örebro SK 4 400 (3 700).
6) Helsingborg 3 850 (4 000).
7) IFK Göteborg 3 100 (1 600).
8) Elfsborg 2 600 (2 400).
9) Landskrona 2 500 (1 350).
10) Kalmar FF 2 450 (1 100).
11) Örgryte 1 800 (1 500).
12) Halmstad 1 500 (1 500).
13) Gif Sundsvall 1 500 (2 300).
14) Trelleborg 1 000 (600).


Totalt: 61 500 sesongkort solgt pr. 1.4 2004. Ifjor ble det totalt solgt 52 050 sesongkort totalt.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere