Gå til sidens hovedinnhold

Nå skal Barcelona lære av Aalesund

Aalesund representerer hele Norden når de i juni reiser til Barcelona for å holde foredrag om hvordan klubber kan tiltrekke seg publikum.

I idrettsverden har mange har latt seg imponere av sunnmørsklubbens måte å inkludere hele lokalbefolkningen. Neste år skal de dele oppskriften med representanter fra Barcelona, Manchester City og flere NHL-klubber, skriver Sunnmørsposten.

– Det blir som Champions League for oss. Det er veldig rart og veldig stort å være i et slikt selskap, sier markedssjef Kjell Slinning til avisen.

De ti utplukkede foredragsholderne i Barcelona representerer hvert sitt spesialområde. Aalesund blir derfor med på å sette dagsorden under det internasjonale forumet for engasjement på idrettsarrangement.

Slinning forteller at mange er imponert over at AaFK fylte 96 prosent av sin stadion fra 2005-2010. Spesielt måten klubben har tiltrukket seg familier imponerer Europas storklubber.

– Jeg snakket med representanten fra Real Madrid om dette, og han var enig i at det viktigste punktet er trygghet. Vi har aldri hatt noen farlige episoder på kamp, forteller Slinning.

– I tillegg må fasilitetene være i orden. Det er mange som eksempelvis ikke oppfyller kravet om antall dametoaletter. Vi har flere dame- enn herretoaletter, fortsetter han. (©NTB)

Reklame

NÅ: Black Friday-pris på Garmin-favoritten fenix 5 Plus