RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Anthony Devlin

United sikret seg superavtale

Håver inn store penger på ny sponsor.

Logistikkselskapet DHL og Manchester United er enige om en sponsoravtale verdt 360 millioner norske kroner.

Avtalen innebærer at logoen til selskapet skal bli eksponert på treningstøyet til den engelske storklubben de fire neste årene.

Logoen vil bli å finne på treningstøyet til både A-lag, reservelag og ungdomslag, men kun i forbindelse med engelske konkurranser og treninger.

DHL har det siste året også hatt en rolle som klubbens offisielle logistikkpartner og spilte blant annet en viktig rolle da laget var på turné i USA denne sommeren.

Ifølge Manchester Uniteds offisielle nettsider skal denne avtalen være den aller første av slik type i engelsk fotball.

- Denne avtalen er helt spesiell i England. Vi er storfornøyd med at DHL har valgt å gå i bresjen for sponsoravtaler som gjelder treningsutstyr, sier United-direktør David Gill.

Avtalen skal være verdt mer enn det telefonselskapet Vodafone betalte for å være Uniteds draktsponsor tidlig på 2000-tallet.

Dagens avtale med forsikringsselskapet AON, som draktsponsor, skal for øvrig være verdt om lag 720 millioner norske kroner.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere