Gå til sidens hovedinnhold

Skitriumfer gir billettrush

De norske triumfene i hopp og kombinert den siste tiden merkes godt på salget av VM-billetter.

Norsk suksess i internasjonale renn er den beste reklamen foran et VM på hjemmebane. Bare spør VM-arrangørene i Oslo, som har gnidd seg godt i hendene i det siste.

- Ja dette er vi veldig glade for, bekrefter assisterende sportssjef Lasse Ottesen overfor Avisenes Nyhetsbyrå (ANB).

Hilde-seier ga billettrush
Effekten av Tom Hildes og kombinertløpernes triumfer nylig kan måles konkret i form av økt salg av VM-billetter.

- I kjølvannet av disse seirene har vi merket et betydelig oppsving i billettsalget for dagene når hopp og kombinert står på VM-programmet. Det beste eksemplet er dagene etter at hoppuka var over, og Tom Hilde hadde vunnet avslutningsrennet i Bischofshofen. Påfølgende uke ble vår beste totalt sett til nå for billettsalget, med i overkant av 10.000, opplyser Ottesen.

I praksis har han hovedansvar for hoppøvelsene under VM, mens hans overordnede, sportssjef John Aalberg, «tar seg av» langrenn.

Kombinert i vinden igjen
Ottesen gleder seg ikke minst over at de norske kombinertløperne nå til de grader har meldt seg på i VM-medaljekampen. Etter to tunge mesterskap, både i Liberec og i Vancouver, er det nå berettiget medaljehåp både i de individuelle og lagkonkurransene i Kollen og Midtstua.

- Det som er synd er at det etter kommende helg ikke er flere verdenscuprenn i kombinert før VM. Det kan virke litt negativt for oppmerksomheten rundt denne grenen. Men jeg håper ikke at interessen daler av den grunn. Vi skal i hvert fall gjøre vårt for å holde den oppe, sier Ottesen.

Når det gjelder hopp, håper han åpningen av skiflygingsbakken i Vikersund onsdag 9. februar, samt verdenscuprennene der påfølgende helg, vil gi en ny positiv effekt på VM-interessen. Gode norske prestasjoner der, så tett oppunder VM, vil rett og slett være gull verdt. (ANB)

Reklame

Black Week: De beste kuppene du gjør på Fjellsport-salget