Gå til sidens hovedinnhold

- Slipper å tenke økonomi

Therese Johaug er kjerringa mot strømmen på sponsormarkedet.

For folk flest kom Therese Johaug fra intet da hun som 18-åring gikk inn til VM-bronse på tremila i Sapporo i 2007.

Nå er det ingen som ikke vet hvem Dalsbygd-jenta er. Med sin energiske stil og sitt vinnende vesen, er hun blitt en yndling.

- Kjempefornøyd
Det gir seg også utslag i markedsverdien. Mens flere andre topputøvere sliter med sponsortørke som følge av trangere økonomiske tider i næringslivet, undertegnet Johaug fredag en stor sponsoravtale med NorgesGruppen/ASKO.

- Avtalen er veldig bra, så jeg er kjempefornøyd, sier Johaug til Nettavisen.

Som vanlig legges det lokk på summene. Men avtalen blir Johaugs klart største sponsoravtale. Fra før hadde hun en mindre avtale med Sport 1, i tillegg til utstyrsavtalene.

- Og jeg er i dialog med et par andre. Men det er det for tidlig å si noe om ennå, sier 20-åringen.

Er blitt byjente
- Du har med andre ord ikke merket noen sponsortørke?

- Nei, det har gått veldig bra for min del.

- Og nå blir du rik?

- Jeg slipper i hvert fall å tenke på økonomien, og det betyr at jeg kan bruke all energien på trening, poengterer Johaug, som nylig flyttet til Trondheim – der hun foreløpig holder seg til leiemarkedet.

Therese Johaug og resten av de norske landslagsjentene befinner seg for tiden på høydesamling i italienske Val Senales.

Les flere skisaker i Nettavisens vintersportsmagasin
Klikk her for full oversikt over sportsnyhetene

Vil du ha sportsnyheter tilsendt på mobilen? Send SPORT START til 1930. Tjenesten koster 2,- per melding

Les sportsnyheter på mobilen: Send NETT til 1930 (gratis bokmerke)

Reklame

Manchester City slår lillebror Manchester United søndag

Kommentarer til denne saken