RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Sponser for 91,7 milliarder

Sist oppdatert:
Amerikanske selskaper spytter inn mer for sjette året på rad.

Og sport er den store vinneren med hele 69 prosent av sponsormilliardene.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Veksten kommer på 12,6 prosent, og det er sjette året på rad at sponsorene bruker mer enn året i forveien, ifølge IEG Sponsorship Report.

Foruten sport bruker sponsorer i USA mest på turneer/eventer. Deretter følger veldedige formål og kunst. På femte- og sjetteplass følger festivaler/ messer/årlige arrangementer og medlemsorganisasjoner/foreninger.

Mens amerikanske selskaper sponser for 91,7 milliarder kroner i 2008, er tallene for hele verden 240,3 milliarder.

Anslaget innebærer en vekst på 14,8 prosent.

Og mens amerikanske selskaper fortsatt er de ivrigste sponsorene, kommer Europa på andreplass med 64,7 milliarder og en vekst på 10,4 prosent. Men Asia håver innpå med en økning på hele 25 prosent i 2008.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere