RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Sprenger rekorder med Brann

Sist oppdatert:
Rødtrøyene er det mest sette laget på TV, web og mobil.

(iBergen.no): TV 2-konsernet tjener gode penger på Brann. På web-TV har man hatt en dobling av antall seere sammenlignet med samme tidspunkt i 2006.

Også TV 2 Sport kan vise til solide økninger og det samme gjelder abonnenter av fotballpakken på mobiltjenesten TV 2 Interaktiv leverer. Ett trekk går igjen i alle ledd – den enorme interessen for Brann.

Eksplosiv vekst
- Vi ser at flere velger å se på TV på internett. Det har vært en eksplosiv vekst hos TV 2 Sumo. Det er heller ingen tegn til at veksten vil falle – den samme trenden ser vi med fotballen. Siden i fjor har vi hatt mer enn en dobling av antall seere, noe som er rekord, sier Helge Høibraaten til iBergen.no. Han er redaktør for TV 2 Sumo.

- Brann, Rosenborg og Vålerenga er de desidert største markedene, men det er uten tvil Brann som trekker flest abonnenter, sier Høibraaten.

Da Brann spilte hjemmekamp mot Start lørdag 5. mai, trakk TV 2 flere seere til web-TV på den ene kampen enn de resterende lagene i Tippeligaen til sammen den runden. Deriblant spilte Vålerenga mot Rosenborg den aktuelle helgen.

- Det er mange forhold som spiller inn – som hvilken kamp som går på TV 2 og om Brann har hjemme- eller bortekamp, men over tid er det Brann som har vært størst hos oss. De er vår soleklart nummer én, sier Høibraaten.

TV 2 Interaktiv er inne i sin sjette sesong med fotball på nettet og trenden er den samme på mobiltjenesten de leverer - det settes rekord med Brann. Da rødtrøyene spilte mot Start var hele 1550 unike brukere innom og så kampen på mobiltelefon. Vålerenga-Rosenborg var den nest mest sette kampen med 630 unike brukere.

- Selger mest i Bergen
- Dette er bare ett eksempel på hvor overlengen best Brann er som produkt, forteller Nils Borhaug til iBergen.no. Han er portalsjef for mobilt internett hos TV 2 Interaktiv.

Borhaug opplyser også om at det er klart flest som abonnerer på scoringsvarsel med Brann.

- Rosenborg, Vålerenga og Brann er de største delmarkedene. Jeg kan med sikkerhet si at vi selger ekstremt mye i bergensregionen – det er her det er solgt flest abonnement, sier Glenn Uthaug til iBergen.no. Han er administrerende direktør for TV 2 Zebra, som er eier av TV 2 Sport.

TV 2 Sumo og TV 2 Sport kan du bestille her.

Les flere saker på iBergen.no.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere