TV 2 og NRK i Beatles-krangel

Sportsredaksjonene i TV 2 og NRK bruker begge «All you need is love» som kjenningsmelodi. Slikt blir det fiendeskap av.

30.11.06 09:33

Kilkk på videovinduet over for å se videoen!

Før årets fotballsesong brukte TV 2 over 300.000 kroner for å tilpasse Beatles-slageren fra 1967 som kjenningsmelodi til kanalens storsatsing på norsk fotball.

Fotballansvarlig Vegard Jansen Hagen i TV 2 ble derfor svært overrasket over at NRK et drøyt halvt år senere bruker samme låta for å promotere deres satsingen på vintersport.

- NRK driver en form for sabotasje. Jeg trodde knapt det var mulig. Vi har brukt mye penger, tid, ressurser og følt at vi har lykkes i vår promotering av fotball med kjærlighet og begeistring, men blant tusen av låter velger NRK samme låt. Det vitner om grensesprengende fantasiløshet, sier Jansen Hagen til Aftenposten.

Markeds- og kommunikasjonssjef Sigurd Sandvin i NRK sier til Aftenposten at de ikke visste at TV 2 allerede hadde brukt sangen. Sandvin poengterer imidlertid at kanalen ikke har gjort noe ulovlig, og at de derfor ikke kommer til å skifte kjenningsmelodi.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.