Norges Skøyteforbund (NSF) har slitt med å skaffe sponsorinntekter. Derfor hentet de nylig inn den tidligere toppløperen Eskil Ervik.
Han har tatt mål av seg til å tredoble markedsinntektene i løpet av et par år.
Les også: - Verdt tre ganger så mye
Og allerede begynner ting å falle på plass. Tirsdag kunne presentere Statnett som ny generalsponsor. Avtalen gjelder ifølge en pressemelding frem til og med sesongen 2012/13 og har en verdi på omkring fem millioner kroner per sesong, inkludert prestasjonsbonuser.
- Vi er svært fornøyde med å ha inngått vår beste sponsoravtale noensinne, sier skøytepresident Vibecke Sørensen i pressemeldingen.
Budsjett: 7,5 mill.
- Vi ønsker med denne avtalen å bidrar til at NSF kan utvikle neste generasjons skøyteløpere, akkurat som Statnett skal utvikle neste generasjons sentralnett – motorveiene i norsk kraftforsyning, sier konsernsjef Auke Lont i Statnett.
- Vi er svært glade for å få Statnett som vår nye generalsponsor. Det betyr mye for den sportslige satsingen at vi får en samarbeidspartner som vil være med å satse hardt frem mot lekene i Sotsji, sier landslagstrener Jarle Pedersen.
Skøyteforbundet har et markedsbudsjett på 7,5 millioner inneværende år.
- Viktig signal
Markedssjef Eskil Ervik har bare vært involvert i sluttfasen av prosessen med Statnett.
- Jeg er veldig glad for at et så solid firma går inn i norsk skøytesport. Det er et viktig signal, sier han til Nettavisen.
Sjekk siste vintersportsnytt her!
Sjekk siste sportsnytt her!
