Gå til sidens hovedinnhold

Stepstone-sjef raser mot Konkurransetilsynet

- Konkurransetilsynet lever i fortiden. Det skal ikke være mulig i 2003 å ikke forstå forskjellen på papir og Internett, sier Stepstone-sjef Hugo Bråten.

Det er iMarkedet som skriver dette i dag.

Bakgrunnen for Stepstone-sjefens utblåsning er Konkurransetilsynets avgjørelse om å støtte de store avishusene når de nekter privatpersoner å kjøpe annonser på Internett (se relatert artikkel nederst)

Konkurransetilsynet offentliggjorde 22. desember sin konklusjon på en monopolist-anklage rettet mot avishusenes Internett-tjenester. Konkurransetilsynet gir selskaper som Aftenpostens "Finn.no" og A-pressens & Orkla Medias "Zett.no" lov til å nekte privatpersoner å plassere boligannonser på sine nett-tjenester.

- Konkurransetilsynets argument for å avvise klagen passer nok Schibsted meget godt: "De kan jo bruke avisen i stedet!", skriver Stepstone-sjefen.

Her kan du lese hele artikkelen hos iMarkedet

Reklame

Denne eksklusive motebutikken har salg bare én gang i året

Kommentarer til denne saken