Gå til sidens hovedinnhold

Stor interesse for medieseminar

Norsk Toppfotball ønsker å styrke medieforståelsen og ufarliggjøre den økte interessen fra journalister. Nå er 23 klubber påmeldt til NTFs seminar der mediehåndtering står på agendaen.

Seminaret ledes av mediesjef Svein Graff og kommersiell direktør Kjetil Siem, og arrangeres på Gardermoen tirsdag 12. desember. I tillegg trekkes eksterne medierådgivere inn for å gi en omdømmeanalyse av Norsk Toppfotball.

Aktuelle saker

- Dette er et seminar vi har planlagt lenge. Treneravganger, andre vanskelige personalsaker, og det økte trykket fra media i hverdagen byr på utfordringer for klubbene. Vårt hovedmål er at klubbene skal få et naturlig forhold til media, sier mediesjef Svein Graff.

På seminaret vil klubbenes representanter få en grunninnføring i mediehåndtering. De store mediesakene forrige sesong blir evaluert, og det blir fokus på intervjusituasjonen. Deltakerne får praktisk trening i TV-opptredener.

- Media ufarlig

- Mange har en overdreven frykt for media. Det er viktig at sentrale klubbansatte skjønner mekanismene, og vi skal være veldig glade for den store oppmerksomheten som er rettet mot fotball. Media er ikke et onde, sier Graff.

På seminaret blir det også en gjennomgang av planene om å styrke ligakonseptet neste sesong. De omfatter endringer av mixed zone, flashpunkter og har som formål å profesjonalisere fotballproduktet.

Reklame

På tilbud: Den norske skogsmaskinen barna elsker