Gå til sidens hovedinnhold

Full skjerpings

Vond hofte, vanskelig sirkeltrening, ny øl og tunge vekter er Side2s utfordringer for tiden.

(SIDE2:) Side2s treningsteam har fullført uke tre av den fire uker lange treningstesten.

Vi har fått satt opp individuelle treningsprogram sammen med personlig trener Björn Östbye fra Elixia. I tillegg har ernæringsterapeut Linda Larsen ved Midelfart Sonesson og «Lene og Lindas Helseblogg» gitt oss kostholdsråd.

Vi har alle ulike mål, som å få bedre kondisjon, stramme opp mage rumpe, lår, bedre holdning, eller bygge muskler.

Nå er treningsuke tre unnagjort - sjekk våre treningsdagbøker!

Bakgrunn: I form på 4 uker?

Fra trening til festival
I løpet av uke to følte Vibeke Johnsen seg både bedre og sterkere. Hun begynte å bli glad i tredemøllen, en følelse som fortsatte inn i treningsuke tre.

«Intervalltreningen går veldig bra. Jeg er litt slått i bakken over at løpingen gir meg mest, men den gir altså et overskudd som er svært etterlengtet og føles bra», skriver hun i sitt siste innlegg på treningsdagboken.

Men nå tar Vibeke en treningspause. Hun er nemlig på plass i Cannes og dekker filmfestivalen.

Les mer og følg med ukentlig: Les hele Vibekes treningsdagbok her.

Gossip Girl frister igjen
Linn Sollied Madsen innrømmer at hun nok en gang har droppet den planlagte treningen til fordel for TV-serien «Gossip Girl». Men hun fulgte opp skulken med trening dagen derpå. Motivasjonen er det ikke noe i veien med, men Linn er blitt stoppet av en vond hofte.

«Allerede på vei opp til Sats kjente jeg at ting ikke var helt som de skulle. Jeg hadde, som en annen pensjonist, ganske vondt i den venstre hofta, noe som var akkompagnert av smerter i høyre kne. Det er i bunn og grunn ikke helt uvanlig, og går som oftest bort etter en liten stund», skriver Linn denne uka.

Les mer og følg med ukentlig: Les hele Linns treningsdagbok.

- Jeg må skjerpe meg
Uke tre for Elin Reitan ble ikke helt som hun trodde. Hun trener for å øke muskelmassen, men er ikke helt fornøyd med forrige ukes trening.

«Jeg var så giret etter forrige ukes bragd at jeg gledet meg skikkelig til å ta fatt på de tunge vektene. Jeg ville kjenne svetten sile nedover ryggen og smerten svi i bein og armer! Men slik gikk det altså ikke»

Les mer og følg med ukentlig: Les hele Elins treningsdagbok.

Sterkere?
Guro Holmene sliter med å få gjennomført sirkeltreningen når det er mye folk på treningssenteret. Likevel har hun fått ny giv etter at hun endelig har kunnet legge på mer vekter på noen av øvelsene.

«Men på styrkedag to økte motivasjonen skikkelig. Dag to på treningsprogrammet er tunge løft, hvor jeg bare skal orke tre til fire repetisjoner. Og da klarte jeg endelig å legge på mer vekter. Derfor håper jeg at jeg er blitt litt sterkere».

Les mer og følg med ukentlig:Les hele Guros treningsdagbok

Kommer sterkt tilbake
Camilla Flaatten har som mål å stramme opp mage, rumpe og lår. Hun avsluttet ivrig treningsuke to:

«Alt i alt er jeg strålende glad etter uke to, og ser fram til uke tre allerede! Kanskje litt vel ivrig, sier du? Ja, det kan godt hende, men igjen - effekten for min del har kommet raskt. Så håper jeg bare jeg klarer å opprettholde det»

Men i uke tre har Camilla en liten treningspause mens hun er på ferie i Frankrike.

Likevel kan du følge med ukentlig: Les hele Camillas treningsdagbok.

HTML EMBED
HTML EMBED
window.fbAsyncInit = function() { FB.init({appId: 'your app id', status: true, cookie: true, xfbml: true}); }; (function() { var e = document.createElement('script'); e.async = true; e.src = document.location.protocol + '//connect.facebook.net/en_US/all.js'; document.getElementById('fb-root').appendChild(e); }());
HTML EMBED