Gå til sidens hovedinnhold

Telenor ringer inn festivaler

Satser sterkt på norske musikkfestivaler.

Blant de mange festivalene telefongiganten nå sponser er By:Larm, Norwegian Wood, Døgnvill, Hove, Quart, Slottsfjell og Øya.

NA24 Propaganda – landets største medienettsted

Geografisk sitter altså Telenor med sponsoravtaler for festivaler helt fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord. Dette er sponsorsjef Petter Svendsen svært godt fornøyd med.

- Ja, du kan jo si at vi har tatt hele «gullrekka», humrer han til NA24 Propaganda.

På topp innen musikk
Årsaken til at Telenor velger å sponse musikkfestivalene er ifølge Svendsen at de ønsker økt fokus på sitt mål om være nummer én innen musikk og mobiltelefoni.

- Vi vil selvfølgelig være på topp, og for å kunne være på topp må man forstå hva de som er glad i musikk faktisk er ute etter. Samtidig er det viktig at vi bygger opp troverdighet rundt budskapet vårt om at vi vil være best innen musikk. Ved å være til stede på festivalene kan vi for eksempel hjelpe folk med å lære mer om hvordan de laster ned musikk til mobilen. Vi er der for å øke totalopplevelsen for festivalbrukerne, sier han.

På grunn av at det gjerne er et ulikt publikum på de forskjellige festivalene, benytter Telenor seg av forskjellige merkevarer innen sponsingen.

På festivaler som Hove, Quart og Øya står Djuice som sponsor, mens på Norwegian Wood og Døgnvill er det Telenor.

Veldig bra for Telenor
Effekten av denne typen sponsing er svært god, innrømmer Svendsen.

- Ved å være til stede på festivalene får vi blant annet innsyn i brukermønstrene til brukerne, noe som er viktig for oss. I tillegg bygger sponsingen opp under troverdigheten vår innen dette med musikk og mobiltelefoni. Vi har også sett at vi under festivalene selger bra med abonnementer gjennom forhandlerne våre og ofte er en mer preferert operatør. Dette er veldig positivt for Telenor, sier han.

Lenge aktive
Telenor har lenge vært aktive når det gjelder festivalsponsing, særlig når det gjelder Quart-festivalen.

- Quarten har vi sponset helt siden 1997, og vi har også sponset både By:Larm og Norwegian Wood en stund. I år har vi i tillegg tatt Øya-festivalen fra NetCom. Dette viser at vi har troverdighet i forhold til det å være langsiktige samarbeidspartnere, sier Svendsen.

Reklame

Regntøyet du trenger til den norske sommeren