Gå til sidens hovedinnhold

Terra får... heder!

Sjeldent har det blåst rundt et norsk selskap som det har rundt Terra i høst. Nå får de skryt!

Av de 144 påmeldte norske arbeidene i reklamekonkurransen Eurobest er 22 med videre. En av dem er reklamebyrået Greys reklamekampanje for Terra.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Største kampanje på flere år
Reklamefilmene «Matilda» og «Controller» var Terra-gruppens største reklamesatsing på flere år. Filmene er laget av reklamebyrået Grey og produksjonsbyrået 4 1/2, og «Controller» har gått tungt blant annet på TV 2 de siste ukene. Kampanjen var fremdeles på skjermene da fire kommuners tap på sine investeringer gjennom Terra ble kjent.

Kampanjen var ferdig kjørt i forrige uke, og kommunikasjonsekspertene NA24 Propaganda snakket med mente kombinasjonen av slagordet «Terra går langt for å gi deg gode råd om aksjer» og den pågående saken med kommunene var en dårlig kombinasjon .

Terra er finalist
Det er lite som tyder på at det var reklamefilmen som bidro til å trekke Terra-navnet ned i sølen. I dag ble det kjent at «Matilda», som ble laget for Terra Fondsforvaltning, har gått videre til shortlist i reklamekonkurransen Eurobest. I likhet med annonsører som Aftenposten, Harald A. Møller, Gilde, Lilleborg, og Kims er Terra blant de norske annonsørene som har mulighet til å vinne priser i konkurransen.

Totalt er 1059 av de 5333 påmeldte arbeidene gått videre til shortlist. Hvilke av shortlist-kandidatene som kan hente hjem priser offentliggjøres på fredag.

Har du et medietips, ta kontakt med NA24 Propaganda

Reklame

Kurs: Dette må du vite om bobler