Gå til sidens hovedinnhold

The Voice dropper mobbing

Ungdomskanalen har fått med seg musikkjendiser i antimobbe-kampanje.

Artister som Akon, Jojo, Samsaya og Lady Soverign figurerer i kampanjen «Dropp mobbing», som blåses i gang fredag.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

The Voice har dratt igang kampanjen på egenhånd og har fått med seg organisasjonen MOT på laget.

- Vil påvirke
Marketing manager Martin Aarestrup i The Voice sier kampanjen er et langsiktig engasjement for kanalen.

- Dett er et tema som berører mange i vår målgruppe. Vi satser langsiktig på dette og kommer til å kjøre tungt på denne kampanjen i høst og utpå nyåret i samarbeid med MOT. Vi ønsker å vise et engasjement og gjøre vårt for å påvirke holdningene rundt mobbing i vår målgruppe, sier Aarestrup til NA24 Propaganda.

Han ønsker ikke å tallfeste hva en tilsvarende reklameinvestering ville kostet.

- Det er ikke slik vi ser på det her. Vi ønsker å påvirke, sier Aarestrup.

Passer med målgruppen
Kommunikasjonsansvarlig Vegard Hansen sier samarbeidet med The Voice passer som hånd i hanske.

- Vi har veldig samsvarende målgruppe som The Voice. Det vi satser på i denne kampanjen er for det første å få økt fokuset på mobbing. Ved å samarbeide med artister håper vi å få det til å bli kult å ikke mobbe. Gjennom alliansen med The Voice får vi en ny og viktig arena for å kommunisere med denne gruppen av unge mennesker, sier Hansen.

MOT har tiårsjubileum i disse dager og Hansen sier at visningen av artistvideoene inngår i feiringen.

- Vi satser på at dette skal bli et langsiktig samarbeid. I tiden fremover kommer dette budskapet til å komme hver time i sendingene til The Voice, så det er klart at vi får en helt annen synlighet enn det vi kunne klart på egenhånd, sier Hansen.

Her kan du se to av filmene:

HTML EMBED
HTML EMBED
Reklame

Comfyballs tømmer lageret: Halv pris på alle boksere