Gå til sidens hovedinnhold

Tiårets julegave

TV 2 hadde en av sine beste avslutninger på året.

Med avslutninger seersuksesser og finale håndball-VM gikk TV 2 på sin beste desembermåned i dette tiåret, skriver Dagens Næringsliv.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

- Vi har hatt godt innhold og etablert nye kanaler. Jeg ville vært veldig skuffet hvis det ikke hadde gitt utslag, sier TV 2-sjef Alf Hildrum til avisen.

Den totale seertiden i tv-markedet økte med 15 prosent fra 2006, takket være seersuksessene til TV 2, samt etablering av flere nye tv-kanaler i 2007. TV 2 hadde over en million seere på håndballfinalen og finalen av Idol.

- Dette viser at det er viktigere å se på de lange trendene, ikke korte svingninger. Jeg gleder meg til at dere nå skal ringe til de folkene som i vår sa de hadde sluttet å se på tv, og høre hva de sier nå. Vi er naturligvis fornøyd med at vi har økt markedsandelen vår, et resultat av at vi har fått flere kanaler, sier Hildrum.

Reklame

Pondus-salg: Nå gjør du superkupp