Gå til sidens hovedinnhold

Tidenes beste Porsche?

Slik er nye 911 Turbo.

(LXUS.no) Nye Porsche 911 Turbo anvender den nyeste 3,8-liters direkteinnsprutende, sekssylindrede boksermotoren og sammen med et par turboladere får man nå ut 500 hestekrefter.

LES OGSÅ:
En BMW som tåler alt
Disse bilene velger idrettsgutta
Yachten som knuser Abramovich

Mer hestekrefter og mindre vekt øker selvsagt bilens prestasjoner. Toppfarten er på cirka 312 kilometer i timen, og bilen går fra 0-100 på 3,4 sekunder. Drivstofforbruket har til tross for prestasjonsøkningen bitt senket fra 1,14 til 1,17 liter på milen, og bilen slipper ut 18 prosent mindre CO2 enn forgjengeren.

Med eller uten tak?

Bilen finnes både som coupé og cabriolet. Man kan velge mellom en 6-girs manuell girkasse eller en ny 7-girs PDK med girhendler på rattet.

Bilen kan også leveres med Porsche Torque Vectoring (PTV) - et styresystem som kontrollerer forhjulsdriften Porsche Traction Management og Porsche Stability Management (PSM), og overfører krefter til det hjulet som trenger det mest. Det betyr bedre styring, bedre akselerasjon og finere kjøreegenskaper.

Ifølge Klikk.no vil prisen i Norge ligge på rundt 2,3 millioner kroner for coupén når bilen kommer for salg i høst, mens du må ut med enda noen hundretusen dersom du ønsker den toppløse varianten.

Se video av nye Porsche 911 Turbo her:

HTML EMBED

Har du et luksustips? Send det til LXUS!

Reklame

Nå: Enormt salg på alt du trenger til løpeturen

Kommentarer til denne saken