Nettavisen.no

Tjenester
(Thinkstock/Somebody)

Bruker du melk i kaffen?

Tips 3 av 7: Dette vil hjelpe deg til å spare kroppen for 3 kilo.

Lyst på 7 kostholdsråd som kan bidra til at du sparer kroppen din for mange kilo årlig, og samtidig hjelpe deg med å legge grunnlaget for en bedre helse?

Nettavisen samarbeider med kostholdstjenesten Somebody, en kostholdstjeneste for deg som vil vite hva du spiser, leve sunt og styre kaloriinntaket for å få kontroll på vekta.

7 små endringer
Camilla Andersen er gründer av denne kostholdstjenesten og hver uke i syv uker vil ernæringsfysiologen gi oss et ukentlig kostholdstips som innebærer at du ved å gjøre en endring i kostholdet kan spare kroppen din for mange kilo årlig.

Ta kontroll
På kostholdstjenesten Somebody kan du også ta kontroll over din vekt ved å sjekke ditt kaloribehov, føre kostholdsdagbok og bytte ut kalorisyndere med sunnere alternativer.
Les mer her

Her er ukens 3. tips (nr. 3 av 7):
«Hvis du drikker en kaffe latte hver dag og ber om lettmelk istedet for helmelk, sparer du kroppen for 3 kg på ett år».

Tips 1: Så lett sparer du kroppen for 2,1 kg
Tips 2: Du sparer mange kilo på å bytte salami

- La om kostholdet og gikk ned 30 kg
Aina Berntsen (34) hadde et mål om å gå ned 15 kilo og en drøm om å gå ned 20 kg. I tillegg til en hemmelig drøm om å komme inn i bunaden.

Derfor bestemte hun seg for å bli mer bevisst på inneholdet i maten hun spiste, og meldte seg inn i kostholdstjenesten Somebody.

- Jeg hadde aldri trodd jeg skulle gå ned så mange kilo da jeg meldte meg inn i SomeBody, men det har jeg altså gjort. Tilsammen har jeg gått ned 30 kilo og har nå en normal BMI.

- Jeg trener heller ikke noe i det hele tatt egentlig, og synes heller ikke det er så lett å finne tid til det i en hektisk hverdag med små barn. Ikke er jeg noe utpreget «treningsmenneske» heller. Så det blir med hverdagsmosjon. Derfor passet det bedre å prøve å gjøre noe med kostholdet.

Ned i vekt med rett kosthold!
Har du også lyst til å få kontroll over inntaket?

Somebody kan du lære mer om hvordan du kan spise riktig og miste vekt ved å forholde deg til ditt eget kaloribehov.

Få vite hva ditt kaloribehov er, sjekk kalorisynderne i ditt kosthold, sammenlign og bytt ut matvarer, før dagbok og få tips til hvordan du kan spise annerledes.

Les mer om kostholdstjenesten Somebody her