Nettavisen.no

Tjenester
(Thinkstock.com)

Flat mage med rett mat!

Med rett kosthold kan du faktisk spise deg slank.

Med de riktige matvarene kan du faktisk spise deg tynn, og det helt uten å trene. Det er nemlig inntaket som bestemmer vekten din så skal du ned i vekt til bikinisesongen starter gjelder det å starte nå.

Det optimale er å få til en fordeling av matvarer slik at alle måltider består av både proteiner, fett og karbohydrater. Når du tar en snacks mellom måltidene så skal den helst bestå av proteiner som er tyngre å forbrenne og som igjen fører til at vi bruker mer kalorier på prosessen.

Ta kontroll!
Kostholdstjenesten Somebodyhjelper deg med å telle kalorier, spise passe og miste vekt. Sett sammen ditt eget kosthold og bestem din egen vekt på Somebody.

Klikk her for å lese mer!

Mandler
Ekstra bra for: Bygge muskler, redusere søtsug
Bekjemper: Fedme, hjertesykdommer, muskelsvikt, rynker, kreft og høyt blodtrykk

Bønner og belgfrukter
Ekstra bra for: Bygge muskler, øke fettforbrenning, regulere fordøyelsen
Bekjemper: Fedme, tykktarmskreft, hjertesykdommer, økt blodtrykk

Spinat og grønne grønnsaker
Ekstra bra for: Nøytraliserer de frie radikalene (molekyler som bidrar til hurtigere aldring)
Bekjemper: Kreft, hjertesykdommer, slag, fedme og benskjørhet

Melkeprodukter
Ekstra bra for: Beinbygningen
Bekjemper: Beinskjørhet, høyt blodtrykk og kreft

Havregryn
Ekstra bra for: Energi, reduserer kolestreolet, opprettholder blodsukkernivået
Bekjemper: Hjertesykdommer, diabetes, tykktarmskreft og fedme

Egg
Ekstra bra for: Bygge muskler, forbrenne fett
Bekjemper: Fedme

Kalkun og annet magert kjøtt
Ekstra bra for: Bygge muskler, styrke immunforsvaret
Bekjemper: Fedme, mange forskjellige sykdommer.

Peanøttsmør
Ekstra bra for: Bygge muskler, forbrenne fett
Bekjemper: Fedme, muskelsvikt, rynker, hjerterelaterte sykdommer

Olivenolje
Ekstra bra for: Lavt kolestrolnivå, økt immunforsvar
Bekjemper: Fedme, kreft, hjertesykdommer, høyt blodtrykk

Fullkornbrød og fullkorn frokostblandinger
Ekstra bra for: Forhindrer kroppen ifra å lagre fett
Bekjemper: Fedme, kreft, høyt blodtrykk, hjertesykdommer

Mysost / mysepulver
Ekstra bra for: Bygge muskler, forbrenne fett
Bekjemper: Fedme

Bær
Ekstra bra for: Beskytter hjertet, forbedre synet, balansen, koordinasjonen og korttidsminnet, samt forebygger søtsug.
Bekjemper: Hjertesykdommer, kreft og fedme.

Ditt kosthold
Enten du skal opp eller ned i vekt eller holde vekten stabil, så kommer man aldri utenom kosthold.

Begynn med å finne ut hvor mange kalorier du skal ha i deg i løpet av en dag, for eksempel på en kostholdstjeneste som SomeBody .

Sjekk så kaloriinnholdet i matvarene du spiser (kan også gjøres på en kostholdstjeneste som SomeBody.) Spiser du matvarer med veldig høyt kaloriinnhold (du vil bli overrasket) så finn sunnere alternativer. På Somebody kan du få forslag til alternative, sunnere matvarer.

På den måten kan du selv regulere vekten. Trener du mye kan du også spise mer. Når du får regnet ut ditt kaloribehov så legger du også inn antall treningstimer slik at det tas høyde for det.

Minus 0,5 kg pr uke
Med et kaloriunderskudd på 500 pr dag, går du ned 0,5 kilo på en uke. Husk på at du ikke skal spise mindre enn det som er anbefalt for deg, men heller trene mer.

SomeBody er etablert og driftet av den norske ernæringseksperten Camilla Andersen, som har mastergrad i ernæring fra Universitetet i Oslo.

Som medlem av Nettavisens medlemsklubb Norgespasset, får du tilbud på SomeBody

Klikk her for å lese mer om SomeBody

Klikk her for å sjekke ut medlemstilbudet på Norgespasset


(Kilde: Womenshealthmag.com, Ernæringsekspert Camilla Andersen i Somebody.no)