Nettavisen.no

Tjenester

Her ser du muskelbilene du alltid har drømt om

Oktober-eventet du ikke vil gå glipp av.

- Vi har fått tak i et fyldig knippe ultra-eksklusive og rå supersportsbiler som sjelden eller aldri har vært vist i Norge. Det er bare å glede seg, sier Tommy Larssen.

Han er prosjektleder for et av årets råeste bil og motor-happenings. Oslo Motor Show går av stabelen på Norges Varemesse i Lillestrøm 23. - 25. oktober. Arrangementet er Norges største møteplass for alle med lidenskap for motor, og har tatt en posisjon som den viktigste arenaen for ombydge kjøretøy, motorsport og utstyrsleverandører.

Nytt for året er Supercars. Som Larssen nevner er dette eksklusive sportsbiler, og de råeste av de aller mest ekstreme bilene. For mange vil dette bli en «once in a lifetime»-opplevelse, og du vil se en rekke biler som aldri har blitt vist i Norge tidligere.

Se mer om hva som skjer på Oslo Motor Show her.

Bil til 30 millioner

I samarbeid med Shell V-Power Nitro+ stiller Oslo Motor Show ut Ferraris nye flaggskip - Ferrari Laferrari. En bil med hybrid drivlinje, 936 hestekrefter, toppfart på 350 km/t og 0 - 200 km/t på 7 sekunder blank. 

Ifølge Larssen betalte eieren av bilen 12 millioner svenske kroner da han kjøpte bilen for flere år siden.

- Denne bilen har jeg blitt fortalt vil koste mellom 25 - 30 millioner kroner hvis den skal kjøpes og momses inn i landet, sier prosjektlederen.

I tillegg finner du råskinn som Maserati Mc-12, Lexus LFA, Saleen S7 og Ferrari 430 Scuderia Spider 16m, Koenigsegg CCR CCXR, Ferrari F12 Berlinetta, Lamborghini Huracan og de helt nye bilene Corvette Z06 og Porsche 911 GT3 RS på samme stand.

Teng Tools stiller også med to lekkerbiskener. Bugatti Veyron var et forskningsprosjekt fra Volkswagen der målet var å lage en bil som både var kjørbar og brukervennlig, men med over 1000 hestekrefter og en toppfart på godt over 400 km/t. På Oslo Motor Show kan du se det eneste eksemplaret som finnes av bilen i Norge.

Den andre godbiten fra Teng Tools er en Porsche 918 Spyder. Dette er den ene av to eksemplarer som finnes i Norge. På Oslo Motor Show får du se 2015-versjonen.

  • Maserati MC-12 ble bygget som en racerbil for private kunder. Den har 890 hk, 0-200 km/t skal gå unna på 6,4 sekunder, og toppfarten er oppgitt til 326 km/t. Pris for bilen var åtte millioner norske kroner pluss MVA. Den er kun bygget i 50 eksemplarer for å homologere 12 stk til racing.
  • Ferrari LaFerrari koster rundt 11 millioner kroner. Den har hybrid drivlinje, totalt 963 hestekrefter, toppfart 350 km/t og 0–200 km/t på 7 sekunder blank.
  • Saleen S7 er kanskje den mest sjeldne juvelen blant supersportsbilene. Denne bilen ble lansert i USA i 2001 og finnes i kun noen få eksemplarer. Bilen har en 7.0-liters motor med 550 hk og 712 Nm. 0-100 tar i underkant av fire sekunder. Toppfarten er 320 kilometer i timen. Bilen kostet 3,3 millioner norske kroner i USA da den først ble lansert. Legg på norske avgifter.
  • Ferrari Scuderia 16M Spider er en limited edition utgave som ble produsert i 499 eksemplarer for å feire Scuderia Ferrari sine 16 VM-titler for konstruktører i Formel 1 (derav 16M).Bilen har en 4.3-liter V8-motor som yter 490 hk og 465 Nm. Bilen har bærer klare visuelle elementer fra 156 'Shark Nose', Ferraris F1 bil fra 60-tallet. Den gjør 0-100 på 4 blank. Prisen i USA var på 2.7 millioner norske kroner.
  • Bugatti Veyron var et forskningsprosjekt fra Volkswagen der målet var å lage en bil som både var kjørbar og brukervennlig, men med over 1000 hestekrefter og en toppfart på godt over 400 km/t.
  • Det er Porsche 918 Spyder som har rekorden for serieproduserte biler rundt den legendariske banen Nürburgring Nordschleife, med 6.57, kjørt av Porsches fabrikkfører Marc Lieb. Bilen koster ca 8,5 millioner NOK.
  • Lexus LFA er kun bygget i 500 eksemplarer, og en av de første eierne var faktisk en nordmann. Prislappen var på 4,3 millioner kroner. Bilen har en frontplassert V10 motor og 560 hk. Toppfarten er 325 km/t og 0–100 km/t går unna på bare 3,7 sekunder. Bilen er håndlaget.

ANNONSE


Motorsykkelshow, gatebil og lakkeringskunst

Supercars er for første gang et tema på Oslo Motor Show, men i tillegg får du oppleve andre rå og fartsfylte aktiviteter, show og utstillere. Sjekk ut custombygde motorsykler, amerikanske glis, gatebiler, motorhistoriske kjøretøy og unike lastebiler. I bakgården blir det rigget opp en utendørs rallybane hvor du kan oppleve sprintrally, dragrace og drifting. Her presenterer også Teng Tools Petter Solberg-show under messen.

AMCAR fyller 40 år og det skal selvsagt feires på Oslo Motor Show. I AMCAR-hallen vil du finne biler fra alle tiårene. Alt fra den spektakulære helforkrommede show-traileren til AMCAR, via aller nyeste Chevrolet Corvette til en spesialversjon av Corvette Callaway som bare er laget i et par eksemplarer.

Det blir spektakluære og stuntfylte motorsykkelshow, kule barneaktiviteter og custom-kunstneren Mike Lavallee kommer fra USA for å vise sin lakkeringskunst.

Og dette er bare noe av det som skjer under Oslo Motor Show 23. - 25. oktober. Det blir garantert en fartsfylt opplevelse og noe du aldri vil se maken til.

Se mer om hva som skjer på Oslo Motor Show her.