Nettavisen.no

Tjenester

Dette er noen av de folkene du vil jobbe med.
Dette er noen av de folkene du vil jobbe med. Foto: Foto: Paul Weaver/nabilder.no

Vi vil ha deg med på laget

Vi trenger flere på laget!

Nettavisen ble startet i 1996. Historien er lang, og vi har gjort mange spennende ting.

Les Nettavisens historie her

Nå leter vi etter en person som vil være med på å skrive store deler av de neste kapitlene våre. Vi har begynt, og vi har begynt veldig bra, på området som kalles innholdsmarkedsføring, content marketing og native advertising.

Det vi trenger er en person som skal skrive våre innholdsplaner, styre innholdsproduksjonen daglig, kontrollere våre helgevakter og ha hendene på det berømte billedlige rattet.

Vi har kalt det for kommersiell vaktsjef.

I praksis er det svaret på den redaksjonelle vaktsjefen som styrer hva som blir produsert av journalister. Det er likevel en del mer.

(Vi har skrevet det slik før:

Den kommersielle vaktsjefen er inntektssidens svar på vaktsjefen som jobber med det redaksjonelle produktet, og jobber uavhengig som et motstykke til det. Det klare skillet på kommersielt og redaksjonelt blir også et viktig arbeidsområde for denne stillingen som skal følge både Vær Varsom-plakaten og Markedsføringsloven til punkt og prikke.)

Den kommersielle vaktsjefen vil for oss være den siste strategiske biten i puslespillet på hvordan vi tror at effektiv markedsføring blir framover.

Du vil sitte i ledelsen for den kommersielle innholdsproduksjonen, være med på legge strategien for hvordan vi skal utvikle produktet, legge planer og være den daglige ansvarlige for det innholdet som våre interne og eksterne skribenter produserer.

mersielle vaktsjefen vil være uavhengig av andre avdelingene i en stabsfunksjon, og få ansvaret for optimalisering av budskapene på dagtid mandag til fredag 08.00-16.00.

I tillegg vil den kommersielle vaktsjefen få ansvaret for å koordinere og legge føringer for kveldsvakter og helgevakter, samt utvikle redaksjonsplaner.

Innholdsmarkedsføring er viktig for Nettavisen, og en viktig del av hvordan annonseproduktene utvikler seg og hvordan media utvikler seg. Hvis du tror på at media utvikler seg og vil være med kan vi ha jobben for deg.

Listemessig blir ansvarsområdene noe slikt:

  1. Optimalisere saker levert fra eksterne og interne kilder på annonsebilag i samarbeid med promoavdelingen
  2. Optimalisere saker fra shopping.side2.no, dingsetips.nettavisen.no, reisetips.nettavisen.no, sportspill.no, lykkespill og andre innholdsmarkedsføringssider i samarbeid med respektive avdelinger
  3. Sørge for at plasser er oppdatert og følger de kommersielle retningslinjene Nettavisen har
  4. Legge opp vaktplaner for kveldsvakter og helgevakter, og koordinere oppgaver og bruk av saker
  5. Rapportere trafikk på alle kommersielle sider, sette opp trafikkmål, koordinere dette på tvers av avdelinger
  6. Kunne levere raske saker til alle avdelinger, komme med innspill og ideer til nye saker og innholdsspesialer
  7. Ha ansvaret for våre forsider og saker på eksterne sider
  8. Hovedansvar for at fastsatte trafikkmål nås
  9. Komme med innspill og ønsker til saker, gjerne med konkrete planer og ønsker om innhold
  10. Legge ut promoterende saker fra forretningutvikling, og optimalisere disse

(vite at alle tabloide lister bør gå til 11, eller 9 - i hvert fall oddetall). I tillegg mye, mye mer - dette er en ny stilling hos oss, og du vil være med på å bestemme innholdet!

Arbeidstid er 08.00-16.00, mandag til fredag. Arbeidssted i våre nye lokaler i Oslo. Oppstart så snart som mulig.

Du er en person som ønsker å være med å forme den digitale framtiden for mediene i Norge. Du vil være med til å gjøre det mulig å drive best mulig journalistikk i Norge, og det kan bli gjort om midlene er der. Det kan du være med på.

Send søknad så raskt som mulig til paal.nisja@nettavisen.no - gjerne i form av et kort brev og en kort cv. Så raskt som mulig betyr nå, i september 2015.

Ansettelse umiddelbart eller så raskt som mulig, og søk så raskt som mulig. Hint: Sjekk listen under for å se om dette er noe for deg!

Ønskede kvalifikasjoner:

  1. Kommersiell penn
  2. Øye for gode bilder og vinklinger
  3. Være oppdatert på trender og nyheter, og klare å tilpasse kommersielle budskap til hva som skjer i verden
  4. Kreativ løsningsorientert i praktisk arbeid
  5. Evne til å jobbe svært selvstendig og sette krav til andre
  6. God kunnskap om bildebehandling
  7. Godt språk
  8. Kunnskap om Google Analytics og andre rapporteringsverktøy