(Spillmagasinet): Første gang jeg startet Wii-utgaven av «Tomb Raider: Underworld» ble jeg positivt overrasket. Grafikken er bra og spillet tilnærmet like innholdsrikt som 360- og PS3-utgavene, forskjellen er stort sett at utviklerne har gjort litt om på brettene for å legge inn Wii-eksklusive oppgaver.
Dessverre tok det ikke lang tid før «Underworld» avslørte sitt sanne jeg.
Min «favoritt» er det forferdelige kameraet som blant annet liker å flytte på seg når du skal hoppe, noe som ofte resulterer i at du dør.
Mer fra SPILLMAGASINET:
I tillegg er spillet bugga, jeg meg ofte fast i ting og kontrollen er håpløs. Du må styre og herje med både Nunchuken og Wiimoten, og styringen er både tungvinn, treg og upresis.
Det Wii-eksklusive innholdet som utviklerne skryter av er heller ikke noe å rope hurra for. En del oppgaver krever at du gjør noe spesielt med Wiimoten, for eksempel skal du bruke trykkluft for å blåse bort støv eller vri på ting. Dessverre er det bestandig opplagt hva du skal gjøre og handlingene er ekstremt simple, så oppgavene tilfører ikke opplevelsen noen ting.
Akkurat det gjelder for øvrig også det at du må gjøre bevegelser med Wii-kontrollen for å blant annet trekke ned spaker. Eneste det får til er så du må stoppe opp og så flyten går i vasken.
Heldigvis er ikke alt bare sorgen. I tillegg til den gode grafikken er nivåene og de tradisjonelle oppgavene av samme høye kvalitet som på PS3 og 360, så hvis utviklerne hadde brukt litt mer tid på finpuss føler jeg meg trygg på at «Tomb Raider: Underworld» til Wii hadde blitt en hit.
Uheldigvis valgte de å gi ut spillet så fort som mulig. Styr unna.
1515
På forsiden av Spillmagasinetfinner du flere gode saker om spill.