Gå til sidens hovedinnhold

Tre kriger om SAS

Tre reklamebyråer er i finalen for å få SAS som kunde.

Ett av de tre byråene er Dinamo, som er SAS' eksisterende byrå i Norge.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Dinamo selvfølgelig med
Hvilke de to andre er vil ikke SAS Norges markedssjef Nina Bråthen kommentere overfor NA24 Propaganda.

- Vi skal ha de siste presentasjonene nå og satser på å ha en avtale klar til nyttår. Dinamo er selvfølgelig et av de gjenværende byråene, sier Bråthen.

Etter sammenslåingen mellom Braathens og SAS var det Braathens byrå Dinamo som fikk fornyet tillit, mens Try som betjente SAS måtte se en flykunde forsvinne fra byrået.

Dinamo har mistet noen av sine mest profilerte kunder det siste året som NSB, Posten og Tines reklamekontoer for Norvegia og Melk. De har imidlertid trukket inn nye kunder som Toro, Coop og Siemens.

Går for bedre betingelser
Bråthen sier at årsaken til at de arrangerer byråkonkurranse er at de ser etter bedre betingelser.

- Vi tror dette er en nyttig øvelse for å se hvilke betingelser vi kan få, vi som alle andre er ute etter å få mest mulig igjen for reklameinvesteringene våre. Det som er viktig for oss er å få inn et byrå som har kunnskap om vår bransje og som kan evne å jobbe strategisk og langsiktig for merkevaren SAS, sier Bråthen.

Hun ønsker ikke å si noe om størrelsen på budsjettene, men sier at de ikke har planer om å bli mindre synlige i tiden fremover.

- Vi har en annen konkurransesituasjon enn tidligere og må jobbe hardt for å få frem SAS budskap, om det er ensbetydende med større budsjetter er imidlertid ikke sikkert, sier Bråthen.

Reklame

Kurs: Dette må du vite om vin og bobler til 17. mai