(BIIPMAG): Sommeren står snart for tur og etter kun 8 uker kan du stå klar med en ny og veltrent kropp!

Begynn sakte
Hvis unnskyldningen din for ikke å jogge er at du blir sliten etter kun to minutter så tenker du galt! Feilen som mange av oss gjør, er at man jogger for fort i starten. Nøkkelen til en god joggetrening er å begynne sakte og tenke langsiktig.

Vi gir deg en 8-ukersplan for hvordan du kan bli bedre i jogging, samtidig som du kommer i superform:

Uke 1 og 2
· 3 ganger per uke i 30 minutter: Løp 4 minutter, gå 2 minutter og gjenta dette 5 ganger.

· Gjør 30 minutter med annen type trening resten av dagene i tillegg til å ha en hviledag.

Uke 3
· 3 ganger per uke i 35 minutter: Løp 5 minutter, gå 2 minutter og gjenta dette 5 ganger.

· Gjør 30 minutter med annen type trening resten av dagene, som for eksempel yoga, svømming og styrketrening; Hvil en av dagene.

Uke 4 og 5
· 3 ganger per uke i 32 minutter: Løp 6 minutter, gå 2 minutter og gjenta dette 4 ganger.

· Gjør 30 minutter med annen type trening resten av dagene og ha en hviledag.

Uke 6
· 3 ganger per uke i 36 minutter: Løp 8 minutter, gå 1 minutt og gjenta dette 4 ganger.

· Gjør 30 minutter med annen type trening resten av dagene og sett av plass til en dag med hvile.

Uke 7 og 8
· 3 ganger per uke i 33 minutter: Løp 10 minutter, gå 1 minutt og gjenta dette 3 ganger.

· Gjør 30 minutter med annen type trening resten av dagene og ha en hviledag.

Kilde: (health.com)

Siste fra biipMag: Gå til forsiden her.