Gå til sidens hovedinnhold

Trening for sexy armer

Her er tipsene for stramme armer og flott holdning.

(SIDE2): Trening av armer medfører også trening av skuldre, bryst og deler av ryggen. Derfor bidrar treningen til at du ikke bare får strammere og flottere armer, men også bedre holdning, skriver Shape Up.

Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!

Her er noen av magasinets tips for sexy armer:

MEDISINBALL:
Kjøp en medisinball som veier cirka 4 kilo i en sportsbutikk. Tren armene ved å kaste den opp i lufta og ta imot mens du står oppreist, og frem og tilbake mot veggen eller en treningspartner. Ligg på ryggen med knærne bøyd (så svaier ikke ryggen) og kast ballen opp i lufta og ta imot. Repeter om og om igjen til du blir redd for å bli truffet av ballen. Ta en kort pause og gjenta.

SVØMMING:
Alle typer svømmetak er supre for armene. Kanskje du kan ha som mål å svømme 1000 meter i uken?

ARMHEVNINGER:
Standardvarianten: Ha hender og tær eller knær i gulvet, rett rygg og armene rett under skuldrene. Press deg ned mens albuene peker bakover. Smal variant: Før hendene sammen så pekefingre og tomler former en trekant. Når du senker deg, går skuldrene ut til siden. Bred variant: La hendene peke framover og ha halvannen skulderbreddes avstand mellom hendene.

TRENINGSSENTER:
Det er mange varianter for å trene armene på treningssenter. Sjekk ut opptrekk, nedtrekk, brystpress, stående tricepspress, skulderpress, sittende roing, bruk av roapparat og lignende.

MANUALER:
Med treningsvekter kan du gjøre mange supre styrkeøvelser for armene. Løft manualene i sportsbutikken og prøv deg frem til hvilke vekter som passer for deg. Husk at du skal bli veldig sliten etter 12 repetisjoner.

LES OGSÅ TIPSENE: Lær å bruke treningsstrikk