(SIDE2): Det er ikke lett å vite hvilken trening man skal ta fatt på når man skal begynne å trene.

Ulike mål med treningen
For noen er det helsemessige gevinster som bedre kondisjon, økt velvære og mer muskler som er gulroten ved et fysisk aktivt liv. For andre er det utseende, bedre selvfølelse og en strammere og slankere kropp, og for atter andre igjen er det en kombinasjon. For dem som ønsker en smalere linje nå når det går mot bikinisesong, kan det være nyttig å vite hvilke treningsformer man forbrenner mest ved å utføre.

Utgangspunktet kan avgjøre utfallet
Husk imidlertid at kaloriforbruk og treningseffekt avhenger av din vekt, høyde og fysiske form i utgangspunktet.

Aftonbladet lister blant andre følgende aktiviteter som effektive kaloribrennere (kaloriforbruket er oppgitt per 30 minutters aktivitet).

Her forbrenner du mest

Middels jogging: 300 kalorier
Kampsport: 300 kalorier
Svømming: 283 kalorier
Body Pump: 250 kalorier
Fotball: 234 kalorier
Sykling: 234 kalorier
Aerobic: 168 kalorier
Styrketrening: 168 kalorier
Pilates: 118 kalorier
Yoga: 118 kalorier
Lett gange: 95 kalorier

Siste nytt fra Side2, besøk forsiden akkurat nå!