Gå til sidens hovedinnhold

Magemuskler på 1 minutt

Dette hevdes å være verdens beste mageøvelse. Slik gjør du.

(SIDE2:) Ifølge «the American Council on Exercise» ligger «Captains Chair» på topp over de beste mageøvelsene. De hevder at mageøvelsen er den mest effektive siden den trener musklene hardere enn noen annen mageøvelse.

«Captains chair» er effektiv for både de rette og skjeve magemusklene. Du kan variere denne øvelsen en del, og de fleste treningssentrene har stativ som du kan utføre øvelsen.

Velger du å utføre øvelsen på treningssenter, gjør du slik, ifølge about.com.

- Trikset for å utføre denne øvelsen riktig, og effektivt er å unngå å svinge beina eller bruke mye kraft for å få dem opp. Holder du beina bøyd øker du fokuset mer på magemusklene, og mindre på hoftene.

Mer fra Side2.no: Besøk forsiden

Dette gjør du på treningssenter:

1: Stå på stolen/stativet og ta tak i håndtakene for å stabilisere den øvre delen av kroppen.

2: Press ryggen mot puten og stram magemusklene for å løfte legger og knær mot brystet.

3: Ikke bøy ryggen elle sving beina opp.

4: Senk korsryggen sakte ned og repeter.

Ifølge svenske Expressen kan du fint gjøre «Captains Chair» på jobb - og det holder at du holder på i 1 minutt.

Dette gjør du på jobben:

1: Sett deg på en stol som er høy nok til at du kan svinge fritt med beina uten at du kommer nær gulvet.

2: Sett deg på hendene dine.

3: Legg kroppsvekten på hendene (som om du skulle løftet deg opp fra stolen). Bøy litt på knærne og løft lårene cirka 6-8 centimeter fra stolen. Senk dem langsomt og kontrollert.

4: Gjør øvelsen i minst ett minutt, eller lengre.

HTML EMBED

Kommentarer til denne saken