Gå til sidens hovedinnhold

Tror på skjerpet konkurranse om annonsørene

Mediebyrået OMD tror Se og Hørs nye helgemagasin vil få innvirkning på annonseinntektene til VG og Dagbladet.

Lørdag har vært Dagbladets store dag, rent annonsemessig. Avisens lørdagsmagasin har vært en suksess side det ble startet opp for drøye tre år siden og annonsørene har likt produktet. Også VG har en stor satsning på lørdager, og selv om de ikke har et eget magasin, satser også de på å friste helgeleserne og selger mer av lørdagsavisen enn andre dager.

I dag kom Se og Hørs første helgemagasin. Se og Hør Weekend er laget for å gå avisene i næringen om helgeleserne, og dermed også helgeanonsørene. Bladet har stor tro på at de vil klare å øke annonseinntektene med det nye magasinet og nå får de støtte fra mediebyrået OMD.

I byråets nyhetsbrev, Onmedia, skriver OMDs kanalansvarlige for ukepresse, Bjørn Devold Eidsvig at han ikke er i tvil om at den nye utgivelsen til Se og Hør vil ha betydning for plassering av annonser i mot helgen. Han mener de har klart å lage bølger i medienes andedam, selv om det nesten bare er Se og Hør selv som synes det nye produktet ligner en avis.

Om det blir en suksess eller ikke, spår han ingenting om, men minner om at hvis de ikke lykkes kan de bare legge ned den nye utgivelsen, eller stå på og satse på nok en suksess.

- Uansett vil de klare å endre mediebildet ganske kraftig, mener han.

Reklame

Best i test: Maskinene som gjør frityrmaten sunn

Kommentarer til denne saken