Gå til sidens hovedinnhold

TV-seere på flukt

TV-seerne skrur av skjermen.

TV-tallene fortsetter å falle dramatisk i februar, skriver Dagens Næringsliv.

NA24 - din næringslivsavis

I 2006 brukte nordmenn nær fem prosent mindre tid foran skjermen enn året før. I løpet av de to første månedene i år, er flukten fra TV-skjermen dobbelt så stor, viser tall fra TNS Gallup.

Aldersgruppa 30-39 år er fortsatt den som i størst grad ser mindre på TV. Blant dem i denne aldergruppa med en inntekt på over 300.000 kroner er fallet på over 22 prosent, og det er denne kjøpesterke gruppa TV-bransjen og annonsørene er mest interessert i å nå fram til.

Markedsdirektør Bjørn Rosvold i TV 2 påpeker overfor DN at tall fra Sverige viser at det totale TV-konsumet stiger. - Vi vet vi har flere seere, vi vet hvor mange som følger Hotel Cæsar" på nettet. Problemet er at vi ikke klarer å fange opp like mye TV-titting som før, sier Rosvold.

Reklame

Her får du tak i den nye Pondus-boka