Gå til sidens hovedinnhold

Se hvem som fronter H&M nå

Har hanket inn nok en kjendis.

(SIDE2): Den franske skuespilleren Vanessa Paradis fronter H&Ms Conscious-kolleksjon denne våren i klær som skal være både moteriktige og bærekraftige.

Den trendy 39-åringen ble verdenskjent som 14-åringen med hiten «Jol le taxi». Sangen ble ekstremt populær, og mange husker musikkvideoen med en dansende Paradis ved siden av en gul taxi.

Siden den gang har hun lykkes både som modell og skuespiller. Likevel har hun kanskje vært mest kjent for å være kjæresten til Johhny Depp. De to ble sammen i 1998, men i fjor gikk de hver til sitt. Sammen har de barna Lily-Rose og Jack .

Mer fra Side2.no: Sjekk forsiden nå

Foruten å være et stilikon - spesielt kjent for sin eklektiske stil, er Paradis også en av Karl Lagerfelds muser. Den vakre brunetten fronter blant annet Chanels leppeserie Rouge Coco.

- Liker tanken på gjenbruk
I den nye H&M-kampanjen bærer skuespilleren og sangeren blant annet en gul solkjole med volanger og en utsmykket uniformsinspirert jakke med glidelås, kombinert med bukser i et botanisk mønster. Klærne er del av en kolleksjon full av vårglede, med romantiske antrekk som en fotsid kjole, sammen med sporty former som en beskåret jumpsuit og en t-shirtkjole med tropisk trykk, ifølge pressemeldingen fra kjeden.

Se video fra fotoshooten:

HTML EMBED

Blant tilbehøret finner man for eksempel høye hæler med ankelrem. Hele kolleksjonen er laget i bærekraftige materialer som organisk bomull, resirkulert polyester og Tencel.

Damekolleksjonen er i butikk og online fra 18. mars, sammen med Conscious-herrekolleksjonen, som består av blazere, chinos, etniskmønstret skjorter og shorts. I tillegg kommer flere morsomme mønstre for barn og baby.

- Jeg er veldig glad for å fronte H&Ms Conscious-kolleksjon. Jeg gjør mitt beste for å shoppe miljøvennlig, og vintage er en viktig del av garderoben min. Jeg elsker stilen og jeg liker tanken på gjenbruk av gamle klær, sier Vanessa Paradis.

Gjentar suksessen fra ifjor
På samme tid som vårkampanjen går live lanserer H&M en Conscious-innsamling av klær og tekstiler i butikkene.

Kunder vil kunne ta med seg uønskede klær fra alle merker, i all slags stand, og bytte dem inn mot én H&M-kupong per pose (opp til to poser daglig per kunde). H&M er første kleskjede globalt som tar initiativ til innsamling av klær i en så stor skala, og gjør dette for hindre at så mange klær og tekstiler ender opp i søppelet.

Se deler av kvinnekolleksjonen her:

5409

Kommentarer til denne saken