(SIDE2): Vannet i Oslo ble friskmeldt søndag . Flere setter allikevel spørsmål ved hovedstadens vannsikkerhet etter parasittangrepet. Dette fordi drikkevannet kun testes én gang i måneden, ifølge VG.

Les saken: Tester vannet for sjelden

Hvis du er av den skeptiske typen eller rett og slett ikke er så glad i vann, så kan du spise vannet og få i deg nyttige næringsstoffer samtidig. Visste du for eksempel at kinakål inneholder 96 prosent vann?

Så å si all mat inneholder nemlig vann. Noen matvarer mer enn andre, særlig frukt og grønnsaker, skriver DinKost.no.

Så mye vann inneholder de ulike grønnsakene:
Agurk 97 %, kinakål 96 %, bønnespirer 96 %, squash 96 %, salatblader 96 %, selleri 95 %, tomater 95 %

Frukt med mye vann:
Rabarbra 94 %, rosa grapefrukt 92 % , vannmelon 92 % , jordbær 91 %, pommelo 89 %, fersken 89 %, papaya 89 %, appelsin 87 %, epler 87 %

Andre alternativer til vann fra springen og flaskevann

Te
Rooibus, ingefærte, fennikelte, kamillete osv. 100 % vann

Suppe
Blomkålsuppe av pulver 93 %, drikkebuljong 98 %, fiskesuppe 90 %, tomatsuppe av pulver 91 %

Juice
88 % vann

Vann i melk
Helmelk 88 %, Lettmelk 90 %, ekstra lett melk 91 %, skummet melk 91 %.

(Kilde: Dinkost.no )

LES MER HELSE HER