Gå til sidens hovedinnhold

Vant Trygg Trafikk

Virtual Garden skal øke bruken av sykkelhjelm. Men hjelmen forbedrer ikke akkurat utseendet, melder de.

Syklister har den høyeste skaderisikoen av alle trafikanter, og Trygg Trafikk skal i vår gjennomføre en kampanje for å øke bruken av sykkelhjelm. Etter en byråkonkurranse er Virtual Garden valgt som samarbeidspartner, og teamet gleder seg til å komme i gang, skriver de to i kor i en pressemelding.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Dette er en krevende kommunikasjonsoppgave, sier rådgiver Ole Petter Holen. Syklister vet at det er fornuftig å bruke hjelm, men lar likevel være å gjøre det. Slike komplekse holdninger er det alltid spennende å jobbe med.

- Spesielt på korte turer er det mange som sykler uten hjelm, sier Kristin Øyen, kommunikasjonssjef i Trygg Trafikk. Men vi tror ikke det nytter å skremme dem til å ta den på, så vårens kampanje blir helt uten pekefinger, fortsetter hun.

- Vi kan vel dessuten slå fast at sykkelhjelm ikke akkurat forbedrer utseendet, sier tekstforfatter Anders Molstad. Men heldigvis har vi noen andre argumenter på lur.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Kampanjen starter i begynnelsen av mai.

Kjerneteam i Virtual Garden blir: Eivind Solberg, Anders Molstad, Kari-Anne Opshaug og Ole Petter Holen.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Reklame

Nå får du hotellrom, frokost og middag for kun 795 kroner

Kommentarer til denne saken