Gå til sidens hovedinnhold

VG Nett satser på Tina

VG satser tungt på web-tv - med Sveriges mest kjente tv-kokk.

Den kjente og kjære tv-kokken har flyttet over til web-tv.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Torsdag debuterte den folkekjære tv-kokken Tina Nordström på VGTV med det første av ti matprogram.

- Ja, hun gjør dette kun for VGTV i Norge, det er produsenten vår som står bak matprogrammene til Christopher Sjuve som har ordnet dette, forteller leder for VGTV, Thomas Manus Hønningstad, til NA24 Propaganda.

Satser med svenskene
Hønningstad forteller at programmene også er en del av nettsatsingen til VGs svenske søsteravis Aftonbladet.

VGTV har også forsøkt seg med dramaserien Sagaen om Kurt Josef Wagle med gutta bak Kill Buljo, noe som tyder på en innholdsvridning mot mer tradisjonelt tv.

- Det er ikke godt å si, nyheter og lignende er fortsatt det viktigste innholdet vårt, men jeg tror helt klart flere programkonsept fremover. Vi har jo reiseprogrammer og har kjørt samarbeid med Tufte, Robinson og 71 grader nord, forteller tv-lederen.

Ferdig sponset
TV-programmene med Tina er ferdig sponset, mot at VG Nett får programserien billigere. Trafikkmessig er Hønningstad tilbakeholden om forventningene.

- Vi forventer jo ikke like høy trafikk som på nyhetssaker, forklarer han.

Kurt Josefs saga har på sin side hatt god trafikk.

- Kurt Josef er oppe i 70.000 visninger på premieren, og så faller trafikken til det litt lavere på de neste episodene. Så vi er veldig godt fornøyd med premieren.

Reklame

Kurs: Dette må du vite om bobler