Du har sett bildene, du har sett modellene og har du vært heldig har du vært i nærkontakt med undertøyet mens det har blitt brukt. Vi snakker om hemmeligheten til Victoria, altså undertøysgiganten Victoria's Secret (ja, hun har bare en).

Flau over å kjøpe undertøy
Selskapet ble startet i San Francisco i 1977 av Roy Raymond. Bakgrunnen for at selskapet ble startet var at Raymond var flau over å kjøpe sexy undertøy til sin kone i en vanlig klesbutikk. Løsningen var en butikk som kun solgte undertøy uten å bli en sexbutikk.

Den første butikken ble åpnet på Stanford Shopping Center (Raymond hadde selv gått på skole i Stanford), og raskt ble det også en postordrekatalog.

Skulle hjelpe menn
Butikkene ble laget slik at de skulle også appellere til menn ved at man gjorde det enkelt å se hva slags undertøy man hadde i utstillingen og hjelpsomme butikkmedarbeidere som kunne være med å finne riktig størrelse.

Solgt for 4 millioner
I 1982 solgte Raymond hele Victoria's Secret for 4 millioner dollar til Leslie Wexner. Han brukte pengene til å starte en kjede med barneklær i 1984. Kjeden gikk konkurs to år senere. Rundt den samme tiden begynte også hans ekteskap å slå sprekker.

Selvmord
I 1993 hoppet Roy Raymond ut fra Golden Gate Bridge i San Francisco og døde. Noe som ble brukt i filmen "The Social Network" som et eksempel på hvor viktig det er å beholde sine egne gode ideer selv uten å selge de for "småpenger."

Verdien til Victoria's Secret er i dag 3,2 milliarder dollar.