Amedias råeste salgssenter

Marius (23) elsker arbeidsplassen sin! Nå kan du bli hans nye kollega

I mai startet Marius Norli Hansen som medierådgiver i Amedia SMB. Det har han ikke angret på. – Her får man et unikt samhold, beskriver 23-åringen.

Material property, Font

ANNONSØRINNHOLD FRA

Det var bachelorgraden innen innovasjonsteknikk og bedriftsledelse som skulle føre ham til mediekonsernets største salgssenter.

– B2B-salg var noe som kunne knyttes til utdannelsen. I tillegg har jeg bakgrunn fra idrett. Jeg liker å prestere godt, smiler den tidligere håndballspilleren.

Han tilbringer sine arbeidsdager på Lisleby, midt mellom Sarpsborg og Fredrikstad, der han selger bransjebasert markedsføring i Amedias over 80 lokalaviser. Hverdagen byr på mange samtaler med bedrifter over hele landet.


STORTRIVES: Marius Norli Hansen smiler etter sine første måneder i Amedia SMB. Det takker han kollegaene for.

Vil du lykkes?

Marius mener mottagelsen han fikk på salgssenteret var eksemplarisk.

– Det er åpent miljø der alle er innstilt på å hjelpe deg i gang. Det stilles krav, men på en ålreit måte, forteller han.

23-åringen ble gitt full opplæring gjennom kursprogrammet. Da han følte seg klar, kunne ha gyve løs på sin første telefonsamtale på egen hånd.

– Sannsynligvis er du ikke den som selger mest i starten, men du lærer hele tiden. Både ledere og kolleger hjelper deg, støtter deg og følger deg opp hele veien, forklarer han.

Thomas Beiermann er på det tolvte året som salgssjef i Amedia SMB. Når de nå søker rådgivere til innholds- og merkevareavdelingen, er vilje den viktigste egenskapen han ser etter.

– Alt annet kan vi hjelpe dem med. Vi i ledergruppa har lang erfaring med salg, men nye medarbeidere må ville gå den ekstra meteren selv for å lykkes. Vi setter delmål slik at de får muligheten til å utvikle seg gradvis og jobbe med de små tingene i starten, sier salgssjefen med rundt 23 års erfaring i bagasjen.

– Ute etter mangfoldet

Amedia SMB består av mange forskjellige mennesker med ulike bakgrunner. Salgssjefen er overbevist om at en god kjønnsfordeling og et bredt aldersspenn slår positivt ut – både for kundene og egne ansatte.

– Det er et veldig bevisst grep. Vi er ute etter mangfoldet. Det ville ikke vært gunstig hvis mange like personer hadde truffet mange forskjellige kunder. Det handler om å skape ulike innfallsvinkler, beskriver han.

Medierådgiver Marius nikker seg enig. Han mener denne jobben passer for de aller fleste.

– Men du bør like å jobbe i fellesskap og bli trigget av å jobbe mot et felles mål. Man trenger forskjellige mennesker på teamet sitt. Alle har gjensidig respekt for hverandre og drar lasset sammen, tilføyer den blide Rolvsøy-karen med tydelig henvisning til hva han lærte på håndballbanen.

Slik opplevde Maria Stene Korsmoe å være ny i Amedia SMB:

Hvordan har du opplevd å være ny i Amedia SMB?

Maria Srene Korsmoen
Markedskonsulent

Slik opplevde Maria Stene Korsmoe å være ny i Amedia SMB:

Store utviklingsmuligheter

En jobb som medierådgiver i Amedia vil gi deg gode muligheter til å klatre videre på karrierestigen, også innad i konsernet.

– Det er en god start på karrieren og enormt bra for CV-en om du ønsker en karriere innen bedrifts- og businnesverdenen. Lykkes du med telefonsalg, kan du lykkes med alt av salg. I tillegg har du Amedia-konsernet i ryggen som har et solid navn og et godt rykte, erindrer Thomas Beiermann.

For Marius var dette en viktig årsak til at han valgte salgskontoret som nyter stor tillit blant lederne på hovedkontoret i Oslo.

– Jeg ønsker selv å klatre videre på karrierestigen, og det gjør jeg gjerne her, fordi jeg trives så godt. Jeg får utviklet meg som menneske og innenfor salg. Dessuten er det veldig synlige ledere her. Der tror jeg Amedia SMB er bedre enn mange andre, sier han og legger til:

– Så er jo samholdet og fellesskapet helt unikt!

Skal man bli en god selger, bør man investere tid.

Thomas Beiermann

"





  • Etablert i 2004. Har omsatt for over 400 millioner kroner siden oppstart og vokser stadig i markedet.
  • Samarbeider med lokalavisene og Nettavisen om å tilby effektiv og målrettet annonsering på flere plattformer.
  • Selger hovedsakelig annonser, samt mange spennende og velskrevne innholdsartikler. Stort sett er annonsene digitale.
  • Og hemmeligheten bak suksessen? Trivsel for de ansatte!
  • Søknader tas imot hele året. Akkurat nå rekrutteres det til oppstartskurs i oktober med søknadsfrist 06.10.2021.
Personal computer, Input device, Peripheral, Table, Desk
Clothing, Face, Computer, Table, Human, Window, Interaction, Microphone, Community
Vision care, Output device, Hearing, Eyelash, Computer, Ear, Jaw, Sleeve, Eyewear, Peripheral
Personal computer, Automotive design, Vision care, Motor vehicle, Product, Laptop, Car

SAMMENSVEISET GJENG: Arbeidsdagene hos Amedia SMB er preget av mye latter og moro.

Trivsel det viktigste

Siden oppstarten i 2004 har avdelingen på Lisleby omsatt for over 400 millioner kroner. Det settes stadig nye rekorder. De bruker mye tid og energi på å bygge en bedriftskultur som dyrker det beste ut av hver enkelt gjennom morsomme konkurranser og sosiale sammenkomster.

– Trivsel er desidert det viktigste. Du skal gå hjem fra jobb og glede deg til å komme tilbake dagen etter. Det er viktig med møtepunkter utenfor jobben slik at man blir bedre kjent. Det skaper utvilsomt bedre relasjoner på jobb, mener salgssjef «Beier».

Nå ønsker han å bli kjent med flere selgerspirer som ser verdien i effektiv og målrettet markedsføring for små og store bedrifter.

– Skal man bli en god selger, bør man investere tid. Hos oss får du all støtten du trenger, avslutter han.

Høres dette ut som noe for deg? Finn stillingsannonsen her!

Har du spørsmål vedrørende stillingsutlysningen? Ta kontakt med salgssjef Thomas Beiermann over.

Se og hør hva Gabriel Bjørnson har å si om sine første måneder i Amedia SMB:

Hør hva Gabriel Bjørnson har å si om sine første måneder i Amedia SMB:

Hvordan har du opplevd å være ny i Amedia SMB?

Gabriel Bjørnson
Markedskonsulent

Velkommen til et unikt sammhold hos Amedia SMB

Kontakt oss

Adresse:
Trippeveien 5, 1618 Fredrikstad

Åpningstider
Mandag – Fredag: 08:00 – 16:00

Telefon: 40 00 40 75
E-post: smb@amedia.no